Monday 23 January 2017

Hanno: kontrastid

Tagasi Benoas. 

Tagasiteel: meil olid olemas laevapiletid ilusti. Aga kuna me ei olnud ETTE HELISTANUD, et me ikka tuleme, siis oli "laev täis" ja meie enam peale ei mahtunud. Aga oh imet, täpselt samal kellaajal väljus ka veel teinegi laev teise nimega. Ja seal on kohti. Lihtsalt tuleks osta uued piletid ja korras. Ja kuna ametnik oli nii hea inimene ja vastutulelik, siis ta saaks nii organiseerid, et teeb meile väga hea hinna, sest ta nägevat, et me oleme tõesti hädas. Maksimegi siis selle hea hinna, mingit piletit vms vastu ei saanud, vaid lihtsalt juhatati paati. Kogu see Bali on lihtsalt TOTALLY CORRUPT. Nagu I mean it. See on pehmelt öeldes väga ebameeldiv. Igal pool, igal ajal, kõigi poolt. Tundub vahel, et neil on lisaks mitmetele umalatele ka korruptsioonijumal olemas. Other than that - oli mõnus tagasisõit. Kuulasime mussi ja sõime kuivatatud banaane.

Esimese asjana Benoas oli mul vaja minna arsti juurde. Kohaliku soovituse kohaselt läksin erahaiglasse. Ja mis mind seal ootas: WOW! Sellist teenindust ja sellist kvaliteeti meditsiinis pole ma siiani veel kohanud. Esiteks, uhkeim hoone kus siiani Balil viibinud olen. Kiire ja viisakas ja arusaadav teenindus. Täitsin blanketid ja mulle seletati kuidas edasine prtseduur välja näeb. Juhatati nahkdiivanile istuma ja ei läinud palju aega mööda kui tuli triaažiõde kes teostas klassikalised protseduurid ja võttis esmase anamneesi. Väga professionaalselt ja kliendisõbralikult. Palus mul sekundi oodata ja tuli arst. Arstil oli oheselt selge mis case on ja yles, et seda on paljudel turistidel kes tulevad Euroopast troopilisse kliimasse puhkama. Mul oli väike nahahäda litsalt. Seletas siis mulle põhjaliult asja ära. Vastas põhjalikult kõigile mu kysimustele ja määras ravi. Edasi liikusin tagasi registratuuri kust mind suunai haiglapteeki kus oldi juba kõik selleks ajaks valmis pandud. Nad suhtlesid läbi sisevõrgu. Sain kätte oma ravimid koos põhjaliu selgiusega mida ja kuidas jne võtta. Edasi registrauuri kus sain kätte dokumendid ja tasusin arve. Ravimid pakendatid haila ilusasse paberkotikesse ja dokumendid kausta koos arve ja arstivisiidi kokkuvõttega. Ime, et kommikarpi kaasa ei pakitud. Ka korrptsioonist oli selles kohas asi väga kaugel, pmst teises äämises.

Edasi läksime shoppama. Ostsin Eestisse veidike nänni kaasa ja kingitusi. Ja siis läksime warungi, kus ykski turist tavaliselt ei käi. Ainult kohalikud. Ja toit oli seal ÜLIHEA. Kindlasti parim, mida siiani saanud olen Balil. Ja odavaim :). Parem kui St. Regis hotelli luksrestoranis, ilma naljata. See oni just see kohaliku, turistikauge, touchi võlu. Leppisime kokku, et mind viiakse reisi lõpuni ainult ja ainult neisse ohtadesse kuhu turistid ei satu :)!!

Igatahes, minu soovitus tulevastele ajutistele balilastele on see, et vältige kõiki turisimipiirkondi/asutusi :) ! Ma mõistan, et seda on raske teha ui kohalikke ei tunne. Aga saage siis tundma. Reisi kokkuvõttes kirjutan ilmselt lähemalt aga väikse tiiserina võin mõned teha-mitte-teha asjad uba kirja panna.

Minna: Gili Meno/Gili Air, Canggu, Benoa, Ubud
Mitte minna: Gili Trawangan, Seminyak. Kuta, Sanur

Kuna mu nahk on nyyd vahetunud, siis täna plaanis uuesti randa minna!!

Kohalike warung:
 

The Losti eest nad ei vastuta:

Kontrastid:  

Gili Meno gurmee:
 

Menüü, mille puhul saad kohe aru mida sa tahad tellida! Ja nagu näete, maksab kalleim toit lause 3,5 euri - krdi röövlid!!!
 

Snorgeldamas:
 


No comments:

Post a Comment